Khamis, 21 April 2011

lama sudah

aku sedang menaip dalam keadaan tidak mandi dan berada di dalam bilik yang seperti sarang pelacuran. maaf jika kau mahu mencari pelacur di sini bukan tempatnya, bitchass!

ok maaf termencarut.
mari kita mulakan point kita yang pertama kali ini
minggu lepas baru sahaja lepas menduduki MUET. alhamdulillah dah habis segala beban sekarang beban yang paling besar adalah menunggu keputusan MUET untuk diumumkan. sakit sangat tawwww bila nak tunggu keputusan keluar(nada gedik) walaupun begitu aku terima sahajalah apa aku dapat. entahlah bukan tiada masa depan mahupun cita-cita tetapi aku macam tidak ada konfiden langsung untuk MUET kali ini. kali pertama aku mula belajar semasa di semester terakhir asasi. masa buat exam hanya antara aku dan DIA. percaya atau tidak itu terpulang pada kau. tapi yang penting ketika buat exam kali ini aku tidak menoleh ke kiri mahupun ke kanan. hanya sekali sekala pandang ke hadapan dan kembali semula ke kertas masa semakin suntuk hanya Allah sahaja yang tahu betapa "pounding-nya jantung" aku dengan memikirkan sempat ataupun tidak. Alhamdulillah aku sempat bulatkan semua seminit sebelum inspektor peperiksaan tersebut bersuara. "time is up." wishing for the down word! but nah benda itu tidak pernah berlaku, dan oh ya pada 11 april yang lalu juga keputusan exam dah keluar nah saya sertakan sekali:

syukur alhamdulillah. kan aku dah cakap aku tak konfiden langsung masa exam. nak nak paper law dan ekonomi begitu juga academic writing., tapi syukran ya jazilan, lulus semua. even Pointer sem ini hanya 2.60 tetapi gred purata masih 3.00. insya-Allah jikalau MUET kali ini dapat band4 nak sambung law. kalau tak dapat aku redha., dan yaaa aku akan buat journalism. insya-Allah.

kepada adik adik part 3 sem depan, ingat pesan abang yaaa. law III silalah belajar betul-betul, jangan memain ok! sebab banyak gila kes nak ingat. elemen dan act dan code, 3 sector on one subject. ini bukan hal main main. HAHA. silalah serius, nak nak contract belajarlah dari awal. dan rajin rajinkanlah diri bawa dictionary. siapa yang pakai blackberry iphone android dan apa je fone canggih zaman ini silalah download apps yang ada kamus tue kerana sangat berguna. dan jangan ponteng kelas macam i selalu buat sem lepas, jangan tidur lambat kerana selalu buat plus study masa last minute. bukanlah sesuatu perkara yang bagus untuk kita amalkan. janganlah buat kesilapan yang sudah saya lakukan. oh ya petang nanti saya update lagi. sekarang mahu kemas bilik yang persis harlot ini dan membersihkan diri. salam

nak kongsi potongan al-quran bagi mereka yang sedang bersedih dan dilemma seperti saya. nah:

"It may happen that you hate a thing which is good for you & you love a thing which is bad for you. Allah knoweth, you 
know not. (2:216)"

renung-renungkanlah dan selamat beramal.

bila rasa macam sedih tak dapat sesuatu perkara aku akan selalu ingat hadis ini. banyak membantu aku dalam meredhai pelbagai perkara. kudos.

2 ulasan:

Inche gabbana berkata...

makcik, tu bukan hadith la, tu ayat quran.. ^^"

renung2kan dan selamat beramal..! ;p

hmdnzr berkata...

haha potongan ayat quran, terima kasih inche, sekarang nak betulkan ralat!