Jumaat, 5 Februari 2010

sinis dan berat sebelah.

Lebih lucu lagi, saksi itu mendakwa, dia tidak membuang air besar selama dua hari iaitu sejak dia diliwat oleh Anwar sehinggalah laporan polis dibuat pada 28 Jun 2008.
-tabloid terkenal-

aku rasa berita "tabloid terkenal" hari ini macam (perasaan yang tidak dapat digambarkan). "tabloid terkenal" tak pernah mengecewakan aku sebagai medium pengantaraan aku dengan isu semasa. tapi hari ini aku rasa, pengarang menunjukkan sikap berat sebelah yang teramat sangat. perlukah perkataan ''LEBIH LUCU LAGI'' digunakan sebagai bahasa permulaan. ok! aku akui aku tidak mempunyai apa-apa pengetahuan tentang dunia kewartawanan, tapi hiperbola yang digunakan oleh pengarang sedikit melampu disitu. secara terang-terangan si pengarang ini mempunyai maksud beliau yang tersendiri.

haruslah diingatkan. sebagai penrencana bagi isu sebegini perasaan berat sebelah dan sikap assabiah haruslah diketepikan.
sama juga jika anda bergaduh dengan teman sepejabat anda
anda sudah sumpah tak mahu bercakap dengannya lagi.
ok tidak apa, itu hak anda.
tapi sila berpelakuan sedikit matang dan profesional disini.
hal tugas kita utamakan, keretakan hubungan masing-masing kita ketepikan.
erm aku rasa itu sahajalah
sumpah aku tidak rasa lucu pun bila si saksi menyebut
dia sudah tidak berak selama dua hari.

aku nak tanya.
macam kau tak pernah berak selama dua hari?

Tiada ulasan: