Selasa, 6 April 2010

tak tahu sebab apa post.

secara seriusnya aku tidak tahu kenapa aku post benda ini.
mungkin aku suka sangat kot dekat alicia keys.
ok masa dulu, masa alicia keys baru masuk dalam industri seni suara Malaysia aku ingat lagu hit dia yang bertajuk "fallin' " serius aku lancar lagu tersebut. sampai ke bunyi2 mulut dia buat suara ooooooooo... semua takdak kerjakan, tapi serius aku minat gilak sama alicia keys.

ingat lagi masa dia datang ke Malaysia beberapa tahun yang lepas.
dia tinggal dekat hotel sunway, dengan gaya yang penuh diva lagi, dengan rambut tocang halus penuh dengan personaliti negro.
aku suka juga lagu dia dengan usher yang tajuk ''MY BOO''!
tapi selalunya dalam facebook kami guna boo dengan perkataan hate you dan dislikes u.

ok misi itu post kali ini, aku mahu cerita tentang lagu terbaru alici keys.
memang korang rasa aku nieh sick bastards sebab aku dengar alicia keys.
yelah mana COOL dengar alicia keys yang cipta lagu untuk WHITNEY HOUSTON dengan lagu MILLION DOLLAR BILLS.
ok kalau itu tangapan korang, korang memang lame, siapa yang dengar pada alicia keys dan whitney houston memang class ok.
serius korang classy gila

dalam lagu baru alicia keys ada lirik dia yang agak best untuk dijadikan quotations bagi orang yang sedang kemaruk cinta @ putus cinta.
tapi sebab utama aku post lagu ini bukan kerana dua sebab di atas, tetapi atas sebab aku rasa alicia keys memang talented dalam mengarang lagu2 cinta, ingat lagi lagu NO ONE dia?
bukan ke best gila babis la susunan ayat dia, if i aint got you lagi. semua puitis, serius bila kau tenung seorang insan yang kau suka dan tetiba dia nyanyi lagu macam tue dekat.
sumpah itu adalah lesen untuk kau bercinta dengan beliau. wow
kalau nyanyi lagu dont stop believing maksudnya kau bersemangat nak bersatu

ok lagu yang uar-uarkan ini adalah lagu yang bertajuk
TRY SLEEPING WITH A BROKEN HEART.
serius lagu ini sweet gilaks.

nak tahu kenapa
amitlah lirik di bawah!

you wore the crown
you made my body feel heaven bound
why dont you hold me, need me?
i thought you told me you'd never leave me

ok sweet kan. bahahaha
itu antaranya, banyak lagi yang dapat dikembangkan pasal lagu ini
tapi aku rasa lirik ini paling gerek!

aku kalau dengar lagu ada dua faktor kenapa aku suka lagu itu best
rentak dan lirik
dan
aku sangat attach pada soul. dan jazz. country pun boleh jugak kenkadang
but in hamdan nazri punya wilayah
alicia keys, celine dion dan GLEE yang control me.
beyonce, britney, lady gaga dan yuna
ingrid michealson dan lain2 adalah pilihan utama!

xoxo.

Tiada ulasan: