Jumaat, 15 April 2011

sesudah selesai.

salam ukhwah. alhamdulillah dah habis jawab MUET dah, memang aku tak hadap nak amik MUET lagi dah lepas. this is the first and the last. nanti kalau anak aku nak jadi loyar memang aku cakap. apa ke bagus sangat dah bahasa inggeris kau? dah pergi kelas BI lepas tue pergi MUET dapatkan band4. ok enough said.

aku nak cerita, salah seorang saudara aku belah bapak aku dengan bangga ritu jaja cerita yang anak dia amik law. aku pun dok dengar jelah. sambil tersenyum tawar. aku ingatkan asasi mana. form six manalah dia masuk, rerupanya masuk swasta sahaja di sebuah kolej yang sangat terkenal di ibu kota, mereka kata "kolej kami melahirkan graduan terbaik" tak lupa juga si mak cik itu juga sibuk bercerita yang anak dia akan melanjutkan pelajaran keluar negara dalam bidang undang-undang tidak lama lagi. cuba kau bayangkan anak dia duduk sebelah dengan muka bangang. tersenyum sengang simpang mangkuk ayun dia. bajet aku tak tau berapa result SPM kau? kalau takat mak bapak duit banyak lepas tue kau amik law balik sini kau ingat terus kau jadi hakim haaa, hadaplah kau bar exam tue.

ok maaf terpost emo
bukan dengki just tak puas hati dengan sistem pendidikan kat sini
baru aku nampak awam dan swasta, yelah macam kami ini kemain duduk MUET sampai lapan kali masih tak lepas MUET  nak dapat band4. memang aku bangang BI kot. entahlah labu. lantaklah, dah tadak rezeki kau
yang hal kat atas tue, lantak la dia nak menjobor ke hapa ke. malas aku nak layan orang macam kau. hu ha sana sini. tapi habuk pun tarak, semoga balik nanti kau jadi hakim. good luck. :)

p/s: baru lepas MUET memang tak ada jodoh aku dengan law. takpalah hai journalism. :)
good luck dan tahniah kepada siapa yang dapat band4 nanti.
nanti dah jadi peguam or hakim ingat jangan jadi macam orang dekat atas ok.
heart!

Tiada ulasan: