Khamis, 16 Jun 2011

one step further.

aku tunggu mesej dengan cemas. aku kata tanya pada hati.

"bagaimana kalau kau masih dapat tiga?"

sudah dari awal lagi aku ajar hati dan diri ini menjadi redha dan tabah untuk menerima segala kemungkinan.
untuk menyedapkan hati, aku heret sekali emak dalam menunggu debaran ini

"alah tidak ada apa-apalah mak kan? dah tiga kali adik ambil, biasa jelah. dah tiga kali juga adik buat benda yang sama. kelik kelik kelik dan lihat apa yang adik dapat..."

mak menbalas pendek.

"ha betul tue. tenang jelah. mak rasa lepas"

lama aku tak bersuara. aku dia, sampai tarikh 13 Jun
aku ambil telefon mak. aku tapi dengan perlahan.
lama aku tunggu. tet tet

aku buka inbox dengan penuh debar
CELAKA, dapatsms nieh memang menyeksakan. dia kata belum keluar.

aku tunggu dalam masa sejam,
akhirnya. Syukur alhamdulillah. Nombor yang aku impi-impikan 4 muncul juga, syukur alhamdulillah

Ya Allah syukur kerana memperkenankan doaku pada kali ini
terima kasih ya Allah. syukur Alhamdulillah
ini memang membahagiakan aku mak dan mungkin juga abang dan kakak.

syukur alhamdulillah. :')
syukur alhamdulillah. :')

Tiada ulasan: